Roland fórum
Nem vagy belépve.
én csak annyit tudok mondani,hogy mindegy milyen hangszered van,midizel,vagy egész este vered a billentyűket,el kell tudni adni magad és a műsorod..én gyerekkorom óta zenélek,gitárral kezdtem,szekeres tamáshoz jártam...most vendéglátózok,midizek és élőben is játtszom,nem érzem bűnösnek magam a midi miatt. akik fikázzák a midizőket,azok a zenászek,akik otthon várják,hogy csörögjön a telefon... amugy ROLAND.....csak ROLAND.bocsi mindenkitöl,akit a hozzászólásom sértett,csak őszinte voltam
Kilépett
sziasztok tud valaki tyros 1et Roland G-1000em van potolok rá max 150 000 ezret álapotol függ,,,,,
tivadar1970@t-online.hu
Kilépett
Kedves ZENÉSZEK és lemezlovasok!
Lehet hogy sokan megsértödnek a véleményemen: azért mert valaki lusta leülni és megtanulni egy számot vegyen midit de kérem hivja magát lemezlovasnak!!!!!!!
Aki zenész képes megtanulni egy bármilyen számot és egy jó hangszerrel elő tudja adni!
Vissza sirom a régi idöket amikor még komolyan vették a müködési engedélyt meg keresték az A kategoriás zenészeket a szomorú hogy sokan azt se tudják miröl beszélek!!!!!!
Kilépett
FIGYELEM!
SŰRGŐSEN ELADÓ:
ROLAND VA-3 SZINTETIZÁTOR ÁRA: 120-150.000 FT
ROLAND VA-76 SZINTETIZÁTOR ÁRA: 380.000 FT
LEM VISSZHANGOSÍTÓ ÁRA: 20.000FT
BEHRINGER ALAP KEVERŐ 8 CSAT. 20.000FT
+megegyezés
TEL: 06-20-935-6250
E-MAIL: vasutbarom@vizslamail.hu
PILON2@FW.HU
FIGYELEM!!!!!
FIGYELEM!
SŰRGŐSEN ELADÓ:
ROLAND VA-3 SZINTETIZÁTOR ÁRA: 120-150.000 FT
ROLAND VA-76 SZINTETIZÁTOR ÁRA: 380.000 FT
LEM VISSZHANGOSÍTÓ ÁRA: 20.000FT
BEHRINGER ALAP KEVERŐ 8 CSAT. 20.000FT
+megegyezés
TEL: 06-20-935-6250
E-MAIL: vasutbarom@vizslamail.hu
PILON2@FW.HU
FIGYELEM!!!!!
FIGYELEM!
SŰRGŐSEN ELADÓ:
ROLAND VA-3 SZINTETIZÁTOR ÁRA: 120-150.000 FT
ROLAND VA-76 SZINTETIZÁTOR ÁRA: 380.000 FT
LEM VISSZHANGOSÍTÓ ÁRA: 20.000FT
BEHRINGER ALAP KEVERŐ 8 CSAT. 20.000FT
+megegyezés
TEL: 06-20-935-6250
E-MAIL: vasutbarom@vizslamail.hu
PILON2@FW.HU
FIGYELEM!!!!!
ÉS KERESEK 600.000 FT ALATT HASZNÁLT ROLAND G-70EST!
TEL:06-20-935-6250
Kilépett
Hello!
Nagyjából ismerem mindkét hangszert. Nekem világéletemben Rolandom volt, ennek ellenére azt mondom a Yamaha sílusokban és kezelöfelületben mindig is jobb volt a Rolandnál. A Roland mintha kicsit mindig le volna maradva újitások terén. (Viszont ha egyszer beújitanak akkor az ver mindent.) Amiben viszont a Yamaha nem tudja felvenni a versenyt az a hangszínek élethüsége. Az eggyik havernak 9000pro -ja volt és tudta, hogy én nagy Rolandbuzi vagyok, mondja nekem:"akarsz igazi pörgös orgonát meg dögös recsegős szaxit hallani?" Mondom: "na mutasd!" lenyomtam egy két hangot szaxin, orgonán, zongorán gitáron... mondom ennyi? Aztmongya mé' nem jó, mondom neki ez nagyon gyenge, a stílusok tök jók de a hangzás mint egy casio. Egyszer halhass meg egy Rolandot. Megsértödött, majd 3 hónap mulva felhívott hogy vett egy G-70 est és csak annyit tett hozzá:"most már tudom miről beszéltél..."
Kilépett
Hello!
Nem tom él-e még egyeltalán a PSR-9000 Vs. G-70 téma....
én próbálgattam g70et, a billentyűzete nagyon jó, az egyik legjobb, psr9000-et nem nagyon próbálgattam, de az egyik zenészkollégának az van, és volt Tyros1-e is, és azt mondta, hogy nem nagy külömbés van, igazán csak annyi, hogy a tyrosnak színes, éskihajtható e kijelzője, tyrost is próbálgattam, nekem nagyon tetszett, sajna tyros 2t még nem is láttam élőben, és egy yamaha PSR-2000-el, és egy Roland EXR-5-el dolgozok, és az én eddigi tapasztalataim az, hogy ha érdekel téged a hangzás, akkor ne rolandot válassz, mert a yamaha fényévekre jár tőle, csak a piano, és az accordion hangszínek azok, amik jobban tetszenek, a többi nem olyan jó szerintem a rolandokban, de ha nem érdekel a hangzás, akkor egy Roland E-66al is elmehetsz zenélni, az egyik ismerősöm azt használ, és arra, hogy elmenj vhova haknizni, és a bebaszott barmok szórakozzanak, arra az is megfelel, főleg, ha értesz hozzá, és tod jól kezelni. Én mivel nekem a hangzás fontos, én személy szerint maradnék a yamahánál! egyébként az, hogy a yamaha tyros nem írja ki az akkordokat, az nagy baromság, mert már az én PSR 2000em is tudja azt, csak itt is az van, hogy érteni kell hozzá, és be kell állítani, és kiírja a szöveg mellé a szöveget, és a kottát is, tyros-on is láttam már. A yamahának a billentyűzete az, ami nem nagyon tetszik nekem, de állítólag a tyros 2 már nagyon jó billentyűzetet kapott, sajna azt nem próbáltam még. a midizésről meg annyit, hogy ma már szite egy szintis sincs, aki nem használ midit, én is használok néhányat, mert nagyon megkönnyíti a dolgomat, hogy nekem csak énekelnem kell, az meg, hogy az ember magának szerkessze a midit...na az nekem olyan, hogy én nem fogok azzal baszakodni, hogy megcsináljak a dobokat, meg mind1 a 16 sávot (persze nem minden számnál kell kihasználni a 16-ot) külön külön megszerkesztgessem, én inkább letöltöm, és belenyúlkálok egy kicsit, pl áthangszínelem, hogy jobban szóljon a szintimen! És bocsi, hogy a végén eltértem az eredeti témától!
Üdv:
DirtyMaster
G. Ádám
Kilépett
Sziasztok!
Nekem Tyros 2 van. Hála istennek jól működik. A szoftvere eggyáltalán nem akadozik, és nem szorúl frissítésre, bár már megjelent a frissebb szoftvere. Nem tudom, hogy hogy lehet én mindíg kifogtam azokat a hangszereket amiknek jó volt a szoftvere. 3 évig Tyros1 volt, de egyszer sem fagyott le. Érdekes! Most dolgozom egy PA1X-vel, de katasztrófa. A midiket borzasztó beállítani, a stilusok segítségre szorúlnak. Valóban jól szól, de nem egyszerű beállítani, a G70-t elöbb el lehet indítani. Az ár? Hát nem tudom! A DYNACORD drágább cucc, mint a SOLTON. Miért? Pedig mind a kettőt ugyanarra a célra használjuk. Talán jogos, hogy miért drágább a DYNACORD(már aki hallott ilyen cuccot)! Van különbség higgyétek el! A kottázó programját életemben nem használtam, azt szerintem PC-n könnyebb. Buliban, ha valaki ezt használja, arra kíváncsi lennék, mert nem hiszem el. Még mindíg a G70-s a legjobb ebben, mert a dalszöveg mellé írja(kissebb-nagyobb hibáva) az akkordokat. Ezt sem a Korg, sem a Yamaha nem tudja. Ez tény! Tudjátok egy gyengébb hangszert is be lehet jól állítani, ha jó a PA rendszered. Tapasztalat! Nekem a BOSE rendszeremen egyenesbe megy be a hangszer és gyilkos! Semmi hangszínezés. Ha jó valami, az egyenesben is jól szól.
Na jó most már befejezem, de a lényeg nem jóbb az egyik a másiknál!
Üdv.: Zoli
Kilépett
Nem tudom, aktuális-e még a G-70 kontra PSR 9000 pro téma. De azért elmondanám az én véleményemet is. Nekem 3 évig volt PSR 9000 hangszerem, onnan Korg Pa1x + Tyros 1-re váltottam. Most Korg Pa1x + Roland G-70 hangszerekkel dolgozom, de dolgoztam időközben (2 hétig) Tyros 2-vel, a hétvégén pedig egy kollégámmal muzyikáltam, akinek PSR 9000 pro hangszere van. Tehát a 3 nagy hangszer egyszerre volt a színpadon, egy erősítésen. Alapvetően más hangja van mindegyik hangszernek. A Roland G-70-ről el kell mondanom, hogy midi-re ill. billentyűzetre jó hangszer, vannak használható, nagyon jó hangjai, szerintem sokkal jobbak, mint a PSR 9000 pro, de hát jóval fiatalabb hangszer is. Viszont a hangszer kezelése a 9000 és a Tyros után, de még a Korg Pa1x után is katasztrófa!!!!! Rettenetesen nehézkes, már már idegesítő, semmi esetre sem zenészbarát. A Tyros 2 kegyetlenül drága. Nincs annyi különbség a Tyros 1 és 2 között, hogy megérje a cserét. Szerintem a 9000 pro jobban, vastagabban szól, mint a Tyros 1. A Tyros 2-nek van kb. 60 db jó hangszíne, ami nincs benne az 1-ben, de egyébként a Tyros 1-be betöltve a Tyros 2 stílusokat ugyanúgy szólt, ha nem volt benne olyan hangszín, amit nem tartalmazott a Tyros 1. Viszont, ha olyan hangszert akarsz venni, ami elfeledteti az emberekkel, hogy te csak egyedül állsz a színpadon, akkor hallgassd meg a KORG Pa1x-et. Csörögnek a dobok benne, nem olyan dögös a húzása, mint egy Roland vagy Tyros elektromos dobnak, de úgy szól, mint egy igazi zenekar. Ott bármit elindíthatsz, nem fogsz benne csalódni. Nálam különböző elfogulatlan hangszeres zenészek (gitáros, dobos) hallgatták meg és mindenkinek pozitív volt a véleménye. A vokálja fantasztikus. A Roland G-70-ét még nem próbáltam, de a PSR 9000 pro, Tyros 1, Tyros 2 vokálok használhatatlan semmik ehhez képest. Ne vegye sértésnek senki, aki ilyen hangszert használ. Nekem 15 és óta először nincs Yamaha hangszerem, én nagyon szeretem a Yamahát, de most a Tyros 2 vásárlással várni kell, míg a szoftvere elérkezik a használhatóság küszöbére. Pl: a kottázása rosszabb, mint a Tyros 1-é. (Igaz a Rolandé még rosszabb, a Korg nem is ír.) De ha kijavítják a szoftver hibákat és egy kicsit földközelibbé teszik az árát, akkor a Tyros 2 jó választás lesz a KORG Pa1x mellé. Remélem segítettem.
Kilépett
Sziasztok!
Az elöző hozzászolóval teljesen egyetértek. Én a zenei életemet Rolandok társaságában töltöttem(E86,G800,G1000,VA7). Én nem használtam MIDIT, 110-12 évvel ezelött nem volt cél a MIDI, bár csináltam egy párat, de inkább stilusokat gyártottam, mert sok oldalubb volt. A midik amiket mostanában lehet kapni, szerintem 80%-ban rossz. Ha valaki nem szán időt arra, hogy amit Ő maga játszik, azt a sávot kivegye, megtanúlja(ezzel van baj), hát nki köszönhetjük a rólunk alkotott véleményt. Engem ez dühít!! Nekem mindíg volt 88 kalapácsos hang szerem, most egy Roland S88-t cipelek fellépésről-fellépésre, de nem rég vettem egy Roland A33-t ami praktikusabb lesz a haknira. A zenész kollegámnak van G70, sokszor nálam van tényleg tetszik. Azóta szerettem meg, mióta volt egy Roland Discover5m midi lejátszóm onnantól számolóm a midiket, addig nem használtam. Azóta úgy gondolom, hogy elengedhetettlen a midizés, de csak abban az esetben, ha teljesen átalakítom , leírom a harmóniákat, és megtanulom amit én játszom.
Az előzö hozzászolóval szívesen megismerkednék, ha van kedved a számom megvan itt valahol az elején.
Üdv.: H. Zoli
Miért Tamás??? Tök jó itt megvitatni. Kár lenne átmenni másik topic-ra, márha itt ilyen jól összejöttünk. Azt hiszem a Hegedűs Zoli nagyon jól látja a dolgokat. De én tudok még elrententőbb példát: Ha valaki a technikához sem ért, zenélni meg végképp nem tud. Na az asztán zúzós!!!Ilyen "hangszertulajdonos" is nagon sok szaladgál! Képzeljétek el, amikor valaki megvesz pl. egy G70 szintű hangszert, és annyit nem ért hozzá hogy a 4. midi sávot lehalkítsa. Bömböl a pánsíp, ő meg valahogy megpróbál ráénekelni. Az egész még mindig nem lenne baj, csak mindemellett irtózatos nagy arccal jár a kiscsaávó.Na az ő kedvükért van a hangszeren a minus one funkció, aki nam találta volna meg, annak melegen ajánlom. Szóval eljutottunk arra a szintre, hogy meg kellene tanulni érteni is a hangszerekhez. Kb 12 éve kezdtem el midiket készíteni talán egy e70 és seq segítségével. Akkor még nagyon új volt a dolog, a mostani midifile forgalmazó cégeknek hírük-hamvuk nem volt. Nekem annyira lelkiismereti kérdés volt hogy csak saját írású midiket használjak a bulikban, hogy leégett volna a pofám ha valaki más munkáját elindítom. Napi 6-8 órát dolgoztam azzal, hogy összeállítsam a saját repertoárt. Ma ezt hány zenész teszi meg??? Visszatérve a topic lényegéhezn nekem G70 az egyik hangszerem. A választásban döntő volt az, hogy a korábbi haknira készült repertoárom 100 százaléka roland specifikus. Mivel végigmentem szinte az összes fontosabb dobgépes hangszeren (plG1000, VA76), így az aktuális műsort is ezekre a hangszerekre csináltam meg. Természetesen jól kihasználva a hangszínkészlet nyújtotta lehetőségeket. Úgy előszedegettem a hátulra elrejtett jobb hangszínek nagy részét, ami miatt aztán most vért kellene izzadni ha át akrnék térni pl Yamha tyros-ra. Pl. vissza kellene transzponálgatni a dobhangok nagy részét az eredeti gm kiosztásra, sok hangszín helyett totál hülyeség jön. És ezt megcsinálni legalább 1800 nótánál beletartana pár évbe. Persze az arányokat stúdiómonitoron lövöm be. Így remélhetően minden hangrendszeren jól szólnak majd a nóták. Persze a G70 nem elég arra, hogy számomra minden igényt kielégítsen (bár egy nagyon jó hangszernek tartom), ezért vettem második hangszernek egy korg triton extreme-t. Ha van jó pénzért megrendelés zenei alap készítésre, akkor ezzel fekszek neki. meg persze nagyobb bulikban is pofás ha kiraksz két hngszert. Ez a korg azért jó, mert nincsenek határok, ha értesz hozzá mindent meg tudsz valósítani amit csak akarsz. Tényleg. De aki csak hakniban akarná használni, annak nem ajánlom, mert igen erősen védve van a hozzá nem értő emberkéktől. Szóval az ő kezükben nagyon szarul fog szólni a midi.
Szóval csak azért írtam le ezt a kis történetet, hogy tanulságul szolgáljon a hangszerválasztás oka. Nekem az a véleményem, hogy a mai napig nem létezik olyan szinti, ami minden igényt kielégít egyik csúcskategóriának számító márkában sem. Persze ha egy vérbeli profi idetéved az most vigyorog rajtunk de keményen, hogy egyáltalán vasakról vitatkozunk. Ott vannak a szoftverszintik, és jobbnál jobb plugin-ek, amik asztán odavernek mindennek. De aztán árban is!!!
Kedves Kollégák!
Kérlek benneteket, hogy ha lehet hagyjátok abba ezt a parttalan vitát a midizésről és nem midizésről.
Mivel az eredeti kérdésem a Yamaha 9000 PRO és a Roland G 70 -ről szólt, igy kérem azon kollégák hozzászólását, akik ismerik mindkét hangszert és érdemi megjegyzést tudnak küldeni a topikba.
Távol álljon tőlem, hogy a midizéssel kapcsolatban belétek fojtsam a szót de jobb lenne ha erre az elnyűhetetlen témára nyitnátok egy másik topikot és ott tárgyalnátok meg, igy ha valakit érdekel e két hangszer
kivesézése, nem fog "elmenekülni" erről az oldalról.
Köszönettel:
Tamás
Sziasztok!
Szerintem az nagyobb probléma, ha valaki jól zongorázik, de teljesen sötét a technikához. Általában azért gondolják az emberek, hogy gagyi az a zene amit játszunk, mert vannak jó zenészek akik a megélhetésért küzdenek, és 3 fős zenekart már nem lehet megfizetni, ugye mert ők tudnak zenélni, de nem tudják, hogy hol a határ, és ez miatt elmegy egyedűl zenélni. Vesz valamilyen hangszert és itt jön a baj, nem ért hozzá, ráadásúl teljen elvan szállva a tudásától, és odaül az olcsó hangszeréhez és elkezd zongorázni. Hát uram isten! Én zenész vagyok, lagzizom, bulizom, és MIDIZEK. Nem bűn szerintem azért találták ki, de viszont érteni kell hozzá, és tudni kell használni. Ja még az jutott eszembe, hogy a jó zongoristák akik egyedűl hakniznak, mert úgy olcsóbb, még a magyar nótát is MIDIRŐL játszák. Ez a valóság (tapasztalat). Még mindíg azt mondom, hogy tanúljunk meg hangszert választani, és akkor talán egyszerűbb lesz az életünk.
Ja és lenne egy kérdésem a zongoristákhoz, hogy hogyan zongoráztok egy lagziban, és milyen hangszeretek van???
Üdv.: H. Zoli
Szevasz te billentyűbajnok!!! Szerinted aki midit használ az eleve pancser a billentyűkhöz Hm? Szerintem nem bűn a technikába egy kicsit elmélyedni, s megpróbálni úgy megszólalni hogy az a kor követelményeinek megfelel. Csakaz a baj , hogy a legtöbben még mindig nem arra használják a midit, mint amire kitalálták. De egyszer talán eljön az a szép idő is....
Fiuk olvasom a vitákat. Szerintem feledni kellene a midiket meg a többi nyavaját aztán csak a billentyükkel kellene törődni. Üdv a MIDI BAJNOKOKNAK
Sziasztok!
Én is ismerem a Ferit, és szerintem nagyon korrekt, és biztos nem akart rosszat. De miért a Ferivel foglalkoztok? Nem az volt a kérdés, hogy G70-PSR9000? Miért nme használjátok ti is a neveteket, nem meritek?
Üdv.: H.Zoli
F. Ferit én is ismerem a Tajti féle üzletből, tényleg jó szakember. Nem hiszem hogy hibáztatni kellene bármiért is. Csak korrekt és reális véleményt mondott. Azt pedig végképp nem értem, hogy miért fáj az a g70 tulajdonosoknak, hogyha egy másik hangszer hangszínei jobbak és használhatóbbak?
Helló Kedves Vendég!
Az a bizonyos "Feri" az Fésűs Feri a Tajti Hangszerboltból /Bp.Madách tér/
A helyzet az , hogy ő nem egy bizonyos hangszerről -/ami áruként náluk volt/ beszélt le - hanem általánosan arról, hogy a 9000 PRO-t lecseréljem.
Úgyhogy ha a fönöke /Tajti Zoli/ esetleg olvasná a topikot biztos nem fogja megfeddni ezért.
Tamás
Sziasztok!
Kerest valaki, hogy tudnék e segíteni, de sajnos nem adta meg aszámát amin visszahívhattam vólna. Nyugodtan hívjatok segítek.
A Tyros hangszínekben, és egyéb hasznos dologban újjabb, mint a 9000. Szerinte nem a hangszerekkel van a baj, hanem azt tapasztalom, hogy nem tudják a zenészek, hogy mire szeretnék használni. Először azt kell letisztázni magunkban, hogy mit várunk el egy hangszertől, pl. jó stilus szerkesztője mert sokat stilusba játszól és jó stilusokat tudsz csinálni, vagy sokat MIDIZEL és jó midi szerkesztője legyen, vagy nem értesz hozzá csak játszani szeretnél. Sajnos ezt nem tudják eldönteni. Ha meg van hogy mire szeretnéd használni, akkor körülnézek hogy mi az ami még belefér. Én mindíg Rolandos volt, és még most is, a G70 is egy super hangszer, csak nem értenek hozzá.
Ha valakinek tudok segíteni, akkor a számom mgvan az előző hozzászólásoknál.
Üdv mindenkinek a hangerő legyen veletek.
H. Zoli
Nem ismerem azt a bizonyos Ferit a Tajtiban, de nagyon " ügyes" eladó lehet, ha lebeszélt egy szinti vásárlásról. Reménykedjen, hogy a főnöke nem olvas bele ebbe a topikba!
Sziasztok!
A lényeg,ha egyből szeretnél zenélni a tyros 2 vedd meg.Az nem igaz,hogy nem érdemes váltani tyros 1-ről 2-re!
Szerintem a Yamaha Tyros 2 a legjobb ebben a kategóriában!
1,A stílusok egyenesen félelmetesek.
2,A kezelés sokkal egyszerűbb,mint egy Roland hangszeré.
3, Szinte az összes nemzetközi standard dalt egyből tudod játszani a stílusokkal.
4, Szuper a kijelző,kottázás professzionális,stb.stb.
5,A Mega Voisokkal itt már tudsz játszani és nem csak szerkesztésre valók... és mág sorolhatnám.
A G-70 is jó hangszer,csakhát amire a kísérőautomatikás gépek valók arra nem igazán jó.A stílusok elmaradnak a Tyrosétól.Össze se lehet hasonlítani a kettőt,osztálykülönbség van a Yamaha javára!
Kedves Kollégák!
Köszi az értékes hozzászólásokat.
Pénteken bent jártam a Tajti boltban és beszéltem a Fésüs Ferivel.Ki akartam volna próbálni a G-70 est de nem volt. Volt viszont Tyros 1, amit egy kicsit átnéztem és stilusaiban semmivel nem tünt jobbnak mint a 9000 PRO.
Aztán a Feri is megerősitett abban,hogy nem érdemes átcserélni a 9000 pro-t sem G-70 re, sem Tyros-ra.
Igy a végeredmény:marad a jó kis megszokott 9000 PRO
Azért mégegyszer köszönöm a hozzászólásokat.
Ha valaki elakadna a 9000 el, abban meg én segitek.
Tamás
pvs@freemail.hu
Szia!
Nekem Tyros2 van, és G70-hez is volt szerencsém. Talán monhatom, hogy ismerem mind a kettőt, mert dolgoztam velük. Minden attól függ, hogy mire szeretnéd használni. Ha sokat MIDI-zel akkor kicsit jobb a G70, de ha inkább stilusba játszol, akkor a Tyros2. Probléma az 5 oktáv? Én is zongorázni szoktam, én úgy oldottam meg, hogy vettem egy Roland A33-t ami tökéletes a célra. Nem drága, de viszont jó. Ha össze hasonlítanám a G70-t, és a Tyros 2, akkor Tyros2. Hidd el én próbáltam mind a kettőt. A G70 nem lehet egyszerűen megcsinálni a stilusokat. Gyárilag nagyon nyersek. Ha kipróbálod mind a kettőt, akkor biztos azt fogod érezni, hogy a Tyros2-nél, hogy elindítasz egy stilust bármilyet, és rögtön eszedbe jutnak a nóták. A G70-nél gondolkodni kell, hogy mit is játszanál arra a stilusra. Én kb. ha tudom, hogy mit akarok csinálni, akkor kb. 5 perc és készen van egy teljesen új stilus, ami csak az enyém.
Ha tudok valamiben segíteni akkor hívj fel. 06-20-516-9549
Hegedüs Zoltán
Szia
Szerintem Psr9000pro<G70<Tyros2. Csak az utóbbi árban is húzósabb, ráadásul csak 5 oktávos. Ha kiadnák 6,5 oktávosan én biztosan nem haboznék. Pont tegnap halgattam. A brass-ok és vokálok talán a g70-ben jobbak, az összes többi viszont veri. Szóval nekem g70 van, és úgy néz ki marad is. De ízlések és pofonok. Mindenkinek más tetszik egy hangszerben és másra is használja.
bocsi a gépelési hibáért : helyesen dilemma!!
tamás