Roland fórum
Nem vagy belépve.
Sziasztok,
Egy FA07 user vagyok. Végre egy könnyű, használható, és sokoldalú eszközt sikerült összehozni.
Azon tűnődtem, hogy egy hiányossága van ennek a projektnek, még pedig egy teljes értékű FA Editor program hiánya. A BK9-nek is van az iPad-re egy hasonlója. Az FA-ra szükséges lehetne egy ilyen program megalkotása, a még könnyebb stúdió szettek összeállítására, vagy effektezésére, vagy bármi másra. Ott az SD kártya lehetőség, meg a hangszerbe sem kellene tárolni, csak úgy kitalálni a programot PC-Mac-re, hogy csak és kizárólag az SD kártyára kerülnének ezek a mentések.
Ez egy remek lehetőség lehetne. Nem tudom el tudna e jutni az alkotókig ez a felvetés, de ha esetleg van valaki aki ebben tud hozzáadni, akkor kérem tegye meg.
Üdv.
Zoli
Kilépett
Üdv!
Így van, az axial oldalán ott van a művelet és egy "google-fordító" segítségével már egész jól értelmezhetőnek tűnik a leírás. De a Zenegaléria bemutatóteremben is segítenek, ha esetleg valami nem egyértelmű.
Kilépett
Sziasztok!
Kicsit több mint másfél hónapja vettem meg a Roland Juno DS61-esemet, és most találtam rá erre a topicra.
Pont az Axial weboldal hangszíneinek (patch) importálását kerestem a két használatiban (magyar ill. angol), és nagyon hálás vagyok nektek, hogy a lenti infókkal segítettetek!
Azért közröhej, hogy a ceruzaelemek berakását részletesen taglalja a használati, de a fenti, gyakorlati szempontból sokkal értékesebb információnak se híre, se hamva a leírásban. Jó, lehet, hogy az Axial-on ott van, dehát én sem tudok igazán angolul (az eredeti használatiban próbáltam kulcsszavakkal keresgélni, de semmi).
Ahogy belenéztem (nem annyira beleolvastam!) az angol leírásba, itt bizony komoly hangszintézis-eszközről beszélünk. És aki ezzel komolyan foglalkozni akar, az ugye tanuljon meg angolul, mert a teljes leírást nem fordítják le magyarra...
Szóval, engem ez bosszant. Fúvós zenetanár vagyok, a (magyar) szakmai nyelvezet nem idegen tőlem, de hogy egy ilyen nagy tudású, spéci hangszert a magyarországi Roland hanyagsága miatt ne lehessen megfelelően használni...
Korábban XP-10-esem volt, ott is megvolt ez a probléma a két használati terjedelmi és tartalmi különbségével, csak az a hangszer a tudását tekintve közel sem EZ a hangszer...
Egyébként... csodálatos. A billentyűi, a billentése szinte mint az XP-10-é volt. Az alap funkciók, a menü átláthatóak. A hangja gyönyörű - egy Roland KC-150-es kombóval használgatom, próbálgatom.
Üdvözöllek benneteket:
Zsolt
Kilépett
Nos? Kihalt a topik? Se kép se hang?
Kilépett
Igen-igen, el is siklottam a DAW Remote gomb felett. Gyárilag 3 fix és egy szabad felhasználású kiosztás van DAW-okhoz leprogramozva a Juno DS-ben, a letölthető pdf Parameter Guide 36. oldala szerint. Ezek: a LOGIC PRO, SONAR, CUBASE szoftverek és a USER beállítás. Az alap funkciójú gombok, mint Play, Record, RTZ itt is ebben a sorrendben a lejátszás, felvétel és a visszatérés a dal elejére feladatokat látják el.
Előre és hátra tekerni a SHIFT és PAD 2 valamint PAD 3 gombkombinációkkal lehet. Alapesetben a 8 pad gomb oldalt, valamint az előbbi transport gombok a Mackie Control vezérlő feladatait szimulálják, ami egy elterjedtebb a DAW vezérlő eszköz.
A tekerő gombokra a leírás alapján kiosztható fix midi kontroll vezérlő értékek: Controller number 1–31, 32, 33–95. A vezérelt programban jobb egér klikkre erre szerencsés esetben adott funkciógombokra felkínálja a MIDI learn lehetőséget, mellyel gyorsan betanítható az adott szabályzó.
A tolópotiknál már nem ilyen egyértelmű nekem a dolog. Ott csak szintállítást említ a leírás, ami lehet hogy csak annyiban merül ki, hogy a DAW csatornáinak hangerejét tudja szabályozni, de pl. 4-en túl nem látom hogy lehetne váltani. Valószínűnek tartom azonban hogy a Reaper standard módon fogadni tudja a Mackie Control vezérléseket, így nem lehet nagy gond. Egyenlőre ennyit látok, de ebben persze jobb lenne ha a szökőévente 1x-2x ide kandikáló hivatásos Roland termék támogató szakemberek mondanának okosabbat, vagy egyszerűen írni kell nekik emailt majd, azt kötelességük (lenne) megválaszolni a fizetésükért.
A sample importot is megnéztem, hát sajnos a wav mintákat egyenként kell beolvastatni és adott billentyűkhöz rendelni pendriveról! Ilyen utóljára a kőkorszakban volt, nem hogy számítógépről betölthető legyen. Csúnya fekete pont a Rolandnak, hisz már ahogy hallom mástól, a Fantomok óta ez az eljárás. Pár száz minta esetén ez komoly tornászmutatvány lesz! Megoldás talán annyi volna rá, hogy ha elkészült egy ilyen hangszínbeállítás, a lementett Patch és a midi implementációk alapján egy ügyes programozó már vissza tudná fejteni a kódokat ahogy tárolja a mintakiosztásokat a hangszer és akkor lehetne rá írni egy számítógépes editor programot, csak kérdés ezt ki vállalja és mennyiért! A prog.hu Tudástár oldalon talán fel lehetne dobni a kérdést!
Azt nem tudom hogy a sample memória flash alapú nem felejtő-e benne, mindenesetre a kész és lementett ilyen saját hangszínek utána már gyorsabban visszatölthetők. Persze ha azt nézzük, hogy az EXB virtual slotba 32 megát 3-4 percig tölt be a hangszer, nem épp a ma jellemző DDR4-es memóriasebességeket célozza!
Ha viszont feláll egy kész és állandó munkakörnyezet és tartalom a hangszerre, már kevesebb gond lehet vele.
Utoljára szerkesztette DeMarco (2016-02-23 13:30:55)
Kilépett
Hali!
A DS-ben van daw vezérlés, gyakorlatilag egy gombnyomással lehet erre átváltani.
Ez is szempont volt, amikor megvettem. Igazából pontosan emiatt adódik a kérdés, hogy megoldható-e és ha igen, hogyan, hogy a reaperben mondjuk betöltök egy kontakt könyvtárat, vagy egy vstit, és annak a cuccait, pl. hangszerváltást, alapszintű zengetést, ne a pc kínlódjam ki, hanem a roland potmétereivel.
Ha jól értem, akkor 64 megányi wav mintát lehet betölteni, hát a sonatina kb 440 mega, de végülis, ha tudom, hogy egy egy darabhoz melyikre van szükségem, akkor lehet válogatni. Az mondjuk gáz lenne, ha Minden bekapcsolásnál újra kellene tölteni a wav fájlokat. Van a kategóriák között egy wav samples gomb, és ott pár minta be is van töltve, és az kikapcsolás után is benne marad.
A midi.blog.hun most írták, hogy van egy magyar nyelvű reaper csoport a face bookon, hát arra biztos, hogy feltornászom magam, mert ez a kis program bizony felveszi a versenyt a sonarral is sok tekintetben.
Én mondjuk jónak tartanám, ha mi is tudnánk könyvtárakat készíteni a meglévő wav mintákból, gondolom, az EXP kollekciók is gyakorlatilag wav alapúak. Meg ha már rajtam múlt volna, szerintem egyszerűbb lenne, ha a kollekciókat közvetlenül pc-ről is belehetne tölteni, nem kéne pan driveokkal vacakolni.
Nyilván sok mindent lehetne még.
A Fa-06-ban én is gondolkodtam, de végülis elvetettem adolgot. Talán csak a két bővítő hely az, ami hiányzik, egyébként más nem. A Fa széria legjobb ismereteim szerint például nem is olvas wav mintákat, ellentétben a DS-sel.
A DS olyan, hogy bekapcsolom, és játszok rajta. Ennnyi. Pont ezért jó.
No meg a daw vezérléssel, ha az ember kiaknázza, akkor lehet azért vele sok mindent csinálni.
Tegnap egyébként betöltöttem az EXP09-es koncertzongoracsomagot. Meglepően jó dolgok vannak benne, rögtön inprovizálgattam egy kicsit vele.
Technohoz ott a 01-es kollekció, az sem rossz, bár kicsit többet vártam tőle. A 2-es és az 5-ös kollekciót még nem néztem, de azt is ki fogom próbálni.
Ha rangsorba kéne állítani akkor valahogy így festene: toronymagasan a 10, aztán a 8, aztán a 9.
Kilépett
Igen, valóban túlzás a több száz giga, de nyilván ez egy filmstúdiónak stb. nem gond, csak nekünk.
A szintikkel szemben pl. ott van előnyük, hogy az artikulációkat szélesebb körben és jobban el lehet velük érni a hangzáshűség magasabb szintje mellett, de ezen nincs is mit ragozni, főleg hogy nálunk sokan warezba leszedik ezeket a nagy könyvtárakat is s így ingyen van egy milliós szintihez képest.
Ránéztem erre a Reaperre, gyakorlatilag hasonló mint a Cubase. Azonban azt a Juno DS-ben kéne megnézni, alkalmas-e a DAW vezérlésre, mint pl. nekem volt régebben a Motifom, ami dedikált volt ilyen téren. Rolanddal már találkoztam pl. hogy nem közvetíttete a potméterek mozgásait kifelé a midin!
Sajnálom én is hogy pont az FA sorozatban van 2 db virtual slot az EXB hangbankoknak, bár ahogy hallom, a DS-ben végre az eddigiekhez képest tisztességes dobok is szólnak már, szóval egyre kevesebb plusz dolog kell ebbe a kis olcsó szintibe. Bár azért az a sampler lehetőség elég satnya benne, ha jól tudom 64MB tárterület használható függetlenül a virtual slottól és ugye ez felejtő RAM típusú memória. Viszont a hagyományos több rétegű mintákat nem is támogatja hangszíneiben e téren. Az sima wav fájlok leginkább groove típusú felhasználásra kerülhettek bele. Tehát csak Performance módban lehet layerezett dolgokat összehozni, ez bosszant leginkább benne, de végül is lehet tőle aludni, hisz megvan a lehetőség ha úgy vesszük.
Küldhetsz felvételeket főleg ha a Juno DS és az EXB-10 lehetőségeit domborítja már ki, arra kíváncsi volnék. – de.marco kukac outlook.hu
Kilépett
Hali!
Abban tökéletesen igazad van, hogy a vienna jobb, mint a sonatina.
De azért ahhoz elég izmos gép meg rendszer kell, és irgalmatlan háttértár, hiszen többszáz gigáról beszélünk.
A vstikkel kapcsolatban egyet is értek, meg nem is.
Én is nagyon rá voltam egy időben kattanva a vstikre, csak hát.. Sajnos látás nélkül, elég lutri, hogy melyik vstinek a kezelőfelülete hogyan működik.
No meg a gép. Maradjunk az én kedvenc műfalyomnál, a szinfónikus zenénél. Azért egy ütősebb darabhoz, több tíz sáv kell. A rendszernek azt kezelni kell, hajtani a vstiket, stb. És még futtatni a wint is. Az apple-ről ne beszéljünk most, mert bár sokak szerint jobb zenélésre, mint a win, költség szempontjából nem egy olcsó mulattság. Szinfónikus zenénél elsősorban a kontakt könyvtárak jöhetnek szóba, mert azok tudnak meglehetősen élethűen szólni, pl a vienna.
Ha csak az ember megveszi legálisan a kontakt playert, az már 100000 fölött van. És még ha megveszi hozzá a hangkönyvtárat is, hát az is, bár most fejből nem tudom, hogy pl. a vienna mennyit kóstál.
Vannak elfogadhatóbb árfekvésű könyvtárak, mint a miroslav philharmonik, vagy a project essential samples, az utóbbit most 99 dollárért láttam talán, bár nem tudom, mennyire sok mindent tartalmaz, gondolom azért egy alap orkesztrációt létre lehet vele hozni.
Nyilván egy pártízezres hangkarival, no meg vstikkel is lehet produkálni jó dolgokat, én is sokat filozofálgattam ezen, de aztán arra jutottam, hogy nem akarok én már vesződni azzal, hogy egy vsti kezelőfelülete milyen. Megmondom őszintén, belefáradtam ebbe.
Mellesleg a DS-nél elvileg megtudnám oldani, hogy midin keresztül akár egy mondjuk a reaperbe betöltött vstit vezéreljek, konkrétan a nyomógombokkal és a potméterekkel. Azt még nem tudom, hogy hogyan, őszintén szólva elkéne ebbe a segítség, főleg azoktól, akik reapert használnak, de a rolandnál azt mondták, hogy a reaper felülete erre nyitott.
Én zenélni szeretnék elsősorban, nem pedig azon görcsölni, hogy egy vsti hogy indul el, hogy nem, no meg hogy képernyőolvasóval mennyire lehet használni.
Most megkaptam azt, amit kerestem. Van egy jó hangszer, és vannak hozzá baromi jó kiterjesztések, konkrétan itt most az EXP-10-re gondolok.
És azért rendesen szól tényleg. Ugyanezt tudnám elmondani a 8-asról is, ami ugyebár vonósokat tartalmaz. És nem beszélve a wav támogatásról. Rengeteg sf2 mintát gyűjtöttem például. Nem mondom, hogy mind aranyat ér, de van egy-két meglepő, akár stringekben, akár fúvósokban. Azt még bőven fel tudom használni.
De az EXP10-ben egyébként nemcsak zenekari minták vannak, hanem elég jó kórusok, sőt padek is, tehát még a szintihangzásban is mutat meglepő dolgokat.
És azért az sem rossz ám.
Most ott tartok, hogy úgy ahogy te is mondod, alapszinten tudok olyan hangzást csinálni, amit még élvezni is tudok, bár jobb sf2 mintákkal tudtam ilyet csinálni, de ez még annál is jobb. Jelenleg egy egyszerű midiszeqencert használok, és például ebből el tudom érni a zenekari kollekciót is. Én is eljutottam már oda, hogy a standard 128 hangszeres midikészletet nem használom. Én már bőven túl léptem ezen, mert számomra már ez nem elég.
És talán, ha egyszer a reaperrel is össze tudom hozni a hangszert, akkor még talán a hangszer potiaival mondjuk vstiket is tudnék vezérelni, az lenne a kánaán.
Majd meglátjuk.
Ha valaki reaperben jó, azzal szívesen leveleznék.
Azért a reaper, mert az akadálymentes viszonylag, no meg azért tud ezt meg azt.
Zenét meg szívesen küldök, ha tudsz mailes elérhetőséget adni.
Kilépett
Hi!
Igen meghallgattam, rögtön mellette fel is dobott egy Viennára készült star wars főcímet és az jobban tetszett, de le fogom szedni én is ezt a sonatinat, más az ha az ember magának nyomkodja.
Jelenleg most egy pc-m van, nincs szintim, de azért mindig beesik valami érdekesség kölcsönbe tesztelni ismerősöktől. Pont nemrég járt egy Tyros 5 nálam, csak sajna kevés idő volt vele foglalkozni.
Nagyon érdekelne azonban egy Juno DS - FA08 - Integra 7 összehasonlítás, ha egyszerre összejönne ez a 3 cucc. Sokan panaszkodnak hogy az FA szintik fele olyan jól se szólnak mint az Integra. A jövőt azonban én is inkább a vst-kben látom (sőt már a jelent is). A gyártók csak játszanak velünk a szintikkel. A pénzt lehúzzák velük a zsebünkből de érdemi fejlesztés már vagy 15 éve nincs sajnos. A mai memóriák meg ssd-k kapacitása mellett gyakorlatilag olcsóbb lenne egy ütős kis szintit is építeni, mint 64 meg stb. megabájtnyi user memória területekkel töketlenkedni hogy a zenész falramásszon.
Ilyen szempontból nekem is a Juno DS csak a szinti hangjai, a kalapácsmechanika és a beépített sequencer/arpeggiator illetve a dynamic padek miatt jön be. Drágább hangszert nem is vennék pont ezért, tehát ahogy múltkor írtam, a Juno DS az árában egy jónak tűnő kis mobilizálható cucc, amivel már lehet dolgozni alap hangon, de többet elvárni manapság sajna már nem a szintiktől lehet szerintem.
Saját szerzeményeid neked meghallgathatók valahol egyébként Viktor?
Kilépett
Demarco!
át, a juno alap zenekari készlete vegyes a számomra. A vonósok között van azért egykét jó, a rézfúvósoknál
inkább a szóló instrumentumok között találhatók elfogadhatók, és inkább a könnyebb zenékben használnám. Fafúvósok terén is inkább az EXP-10 jobb a számomra. A perkusszívak jók, bár érdekes, hogy a hárfák, az üsdobok a world kategóriába vannak. Én azért azt mondom, hogy ha valódi szinfónikus zenekari hangzást akarsz, mindenképpen az EXP-10 kollekciót használd. A szintis hangszínek viszont nagyon jók alapból is, és az etnikus hangszerek között is van jó pár olyan, ami tud azért inspirálni. Az biztos, hogy a zenekari kollekcióval nagyon életszerű hangzásokat lehet kreálni. Ma fejeztem be egy szinfónikus művet, hát... igen jól szól, és most nem azért mondom, mert én csináltam, egyszerűen nagyon jók ezek a minták.
Meghallgattad a demót, amit küldtem a sonatináról, mitszólsz hozzá? Jelenleg milyen hangszered van, mit használsz?
Üdv:
Viktor
Kilépett
Viktor!
A Juno DS alap hangkészletében milyennek ítéled meg amúgy a nagyzenekari hangzásokat, vonósokat, fa és rézfúvósokat, ütősöket?
Én csak a szintetikus oldalát néztem át jobban egyszer, mikor rövid időre hozzájutottam.
Utoljára szerkesztette DeMarco (2016-02-19 23:32:54)
Kilépett
DeMarco!
Egyet értek azzal, amit azEXP-10-es kollekcióról írtál.
Alapvetően én mindig nagy zenekari hangzásokban gondolkodom, számomra az a legtökéletesebb, s pontosan emiatt vettem meg a hangszert. Én is sokáig gondolkodtam, hogy a 88- billentyűset vegyem-e meg, de aztán rájöttem, hogy igazából bőven megteszi a 61-es is, mert vonósokhoz, fúvósokhoz nem létszükséglet a kalapácsmechanika.
A hangszerválasztásnál elsőrendű szempont volt az, hogy a zenekari mintákat hogy adja vissza. Rolandokat, kurzveileket, yamahákat, korgokat hallgattam, főleg demókat.
Egyértelmű, hogy zenekari minták tekintetében a kurzveil nagyon jó, A yamahát nem éreztem átütőnek, bár a tyrosban azért vannak nagyon jó zenekari minták, , de nem gondolnám, hogy egy tyrosra szükségem lenne.
Korgéknál a kronoszhoz tölthetők le nagyon jó szinfónikus könyvtárak, azok azért tudnak szólni.
Az EXP 8-as stringek azért tartalmaznak olyan mintákat, ami például a 10-esben nincs benne. A tremolók például sokkal jobbak, a tízesben lévő tremoló string számomra feledhető.
Az tény, hogy jólenne, ha két bővítő hely lenne, mert történetesen, ha a 8-as és a 10-es kollekciót használnám egy darabban, akkor kicsit körülményesen tudnám megoldani a dolgot, ez kissé zavar. De ne legyünk telhetetlenek.
Összességében nagyon nagyon jók ezek a kollekciók, zongorákban az egyiket néztem meg, az EXP 09-es concert pianóra majd még vetek egy pillantást, a másikat már kipróbáltam, most meg nem mondom, hányas sorszámú, az nem hagyott bennem mély nyomokat.
Stabilan azonban tényleg a 10-es a legjobb, főleg a magam fajtának, aki szinfónikus hangzásokban gondolkodik elsősorban.
Amibe viszont feltétlenül beruházok, az egy expression pedál, pontosan azért, mert ugyan jó a DS billentése, de a dinamikázás eléggé esetleges, s ha jól tudom, egy ilyen pedállal tudatosabban lehet a dinamikát mahinálni. Ha van akár neked, akár másnak erről tapasztalata, szívesen venném, mert egy ilyen pedálban erősen gondolkodom, még hozzá a rolandék egyik pedálját néztem ki magamnak, kb huszon pár ezer forint. S ha ez segítene a dinamika tudatosabb mahinálásában az azért jó lenne, mert nem szeretném magam arra hagyni, hogy egy vonósnál éppen hogy sikerül leütni a billentyűt.
De visszatérve kicsit a zenekari mintákra.
Egy Mathias Vestlund nevű úri ember pár éve összerakott sfz formátumban egy kb440 megás kis csomagot, amely a neten ingyenesen hozzáférhető. Ez pedig a sonatina synphony orchestra. Nyilván nem egy vienna szint, nem is egy east qantum sinyphony orchestra, de szerintem bőven jó főleg úgy, hogy a kontakt könyvtárakkal ellentétben itt a minták nemcsak sfz, hanem vaw formátumban is megvannak.
S hogy hogy szól? Íme:
https://www.youtube.com/watch?v=RTXU6uTyviA
S mivel a Ds olvassa a vawot, ezért minden teketóriázás nélkül fel tudom ezt is használni, szerintem nem egy rossz kollekció, főleg úgy, hogy ingyenes.
A kontakt minták nagyon jók, csak hát az áruk. Azért nem olcsók. No meg a kontakt playerképernyőolvasóval elég nehezen használható, ezért nem igen jöhet szóba, max akkor, ha a könyvtárakból kilehetne vawba nyerni a mintákat, de nyilván a nativeinstruments pont ezt nem akarja. Összességében nagyon jó mind a hangszer, mind pedig a tízes kollekció.
Kilépett
Viktor!
A virtual slot EXP hangbankok gyakorlatilag a korábban megjelent 32 megabájtos SRX bővítőkártyák (fizikális áramköri panelek) hangmintáinak másolatai. Ezek nem csak a Juno G hangszerekhez jöttek ki, hanem évek során fokozatosan egymás után adták ki őket a Roland XV szintetizátorokhoz és hangmodulokhoz, Fantom sorozathoz és így tovább jöttek ezekkel kompatibilis eszközök. Hogy még tovább menjek, több SRX kártya van, melyek a még korábbi Roland JV szintik, modulok 8 megás SRJV bővítőiről gyűjti össze a hangokat, akár 4 ilyet is tartalmazva. Ezek közt nyilván sok az átfedés, de pl. a EXP-10 Orchestra Collection komplett nagyzenekari hangzásokat tartalmaz vonósokkal, fúvósokkal, perkusszív hangszerekkel stb.
A EXP-08 Strings Collection igaz méretében még nagyobb is, mint az előző, azaz részletesebb hangzásokat várhatna tőle az ember csak mint vonós kollekció, de szerintem a 10-es bővítő mégis teljesebb és több hangszínt tartalmaz. (erről a hozzá mellékelt sound list pdf doksi is tanúskodik)
A DS-ben található zongorák pedig amúgy is felülmúlják a 2 EXB zongora bankjait hangzáshűségben, tehát én inkább a 10-es bővítőbankot hagynám benne, mivel csak egyetlen memóriahely áll rendelkezésre ilyen Axialos bankok betöltésére a DS-ben.
Megjegyzem az elég béna húzás a Rolandtól, hogy egy bank betöltése csak a hangszer kikapcsolása majd újraindítás után érhető el. Tiszta windows 95!
Mellesleg ezek a vonós, nagyzenekari hangzások valóban nagy erősségei a Rolandnak, még az ezekről híres másik gyártó, a Kurzweil is alulmarad velük szemben. A Roland ezekkel így méltán futott már több kört a sikerre való tekintettel, készült belőle pl. egy szoftver is 2003-ban, Edirol HQ Orchestral néven, de eredetét tekintve gyakorlatilag az új Super Natural hangkeltési rendszerükig 1001 szintijükben eladták ugyanazt már, s az egészet a még 90-es évek elején kifejlesztett S-sorozatú samplereik hangminta cd-iről adoptálták. Ha azokat meghallgatnád, akkor lenne még csak földre csücsülés!
Persze a Juno DS ettől függetlenül szerintem is napjaink legjobb sikerszériás hangszere. Én a 88-as kalapácsos verzióját kicsit sokallom azért 360 rongyért, külföldről 290-ből is megúszható érdekes mód, ami már egy szuper ár/érték arányt tükröz, de azért azt hiányolom hogy csak 8 sávos szekvenszert kapott egy pici kijelzővel és egy fullos sampler lehetőséget is jobban el tudnék benne képzelni a megszokott formátumok olvasásával, valamint egy ütősebb effekt procit.
Őszintén szólva én számítok a Juno G szériában is egy hasonló megújulásra, ugyanígy egy kalapácsmechanikás verzióval is, amiért inkább várok a vásárlással és nem kötöm le magam egy DS-el most hirtelen. Persze ez csak az egyéni megközelítésem. A DS-el is jól lehet dolgozni alap szinten már.
Sok sikert a hangszeredhez! (gondolom az 5 oktánost vetted meg?)
Utoljára szerkesztette DeMarco (2016-02-18 18:41:59)
Kilépett
Üdv, azok a bővítmények használhatóak a Juno DS-hez amelyek az axial kategóriájában látható.
Íme:
http://axial.roland.com/category/juno-d … 88_xps-30/
Kilépett
Sziasztok!
A Juno ds hangszer általános leírásában az olvasható, hogy használhatók a juno Di patchek is. Igaz ez a DI-hez letölthető The Future Passed Collection csomagra is?
Üdv:
Viktor
Kilépett
Nos, attól hogy virtuális tárolóban van az EXP kollekció attól még jelen kell lennie egy-egy adott hangszínhez, még ha szerkesztett is és el van mentve a hangszerbe. Kell neki a bővítőn található wave. Szóval úgy működik, mintha egy önálló szintetizátor lenne az expanzió
Kilépett
Csavar, köszönöm a választ.
Igen, ez a rész egyértelmű.
Azért pár kérdés felmerült bennem. Nem néztem meg a párommal tüzetesen ezt a képernyőt, így még nem látom át, csak arra fókuszáltam, hogy konkrétan a bin fájl betöltése mennyen, szerintem a jövőben ezt még akár vakon is meg fogom tudni oldani.
Vajon mindegyik hangszínbkiterjesztés jelen tud lenni egyszerre a hangszerben, vagy csak egy. Azt megfigyeltem, hogy a zenekari mintákat több területre osztotta szét. A vonósokat és a rétegzett zenekari hangszíneket az orchestralba, míg a fa és rézfúvósokat a fúvós szekcióba.
Asszem ez így is logikus.
De ha mondjuk betöltöm a vonósokat, akkor vajon mellette megmaradnak-e azok a vonósok, amiket az orchestral könyvtárból töltöttem be?
Nyilván ez lenne a kényelmesebb, de ha még sem így van, akkor sem fogok kétségbe esni, max mindig azt töltöm be, amire szükségem van.
De szerintem ezt ma talán, ha lesz egy kis időm, ki is fogom próbálni.
Már talán kérdeztem a juno ds libraryan szoftvert. Nem lehet, hogy ez arra lenne jó, hogy ha vannak wav mintáim, akkor ebből egy könyvtárat tudjak csinálni, ami egy bin fájlban testesül meg, hasonlóan az axial weboldalon lévő kollekciókkal?
A hét végére tervezem összekötni ezt a csodálatos hangszert a pc-vel. Van egy kifejezetten vakok számára írt midiszekvencer, neve QWS. Ez képes arra, hogy ha egy szövegfájlban bizonyos formátumban meg van adva egy szinti hangszerlistája, akkor gyakorlatilag a számítógépen a programból tudom eszközölni a hangszínváltásokat.
Az oldalukon jó pár szinti hangszerlistája meg van, pl a Juno G is. sőt, a roland srx kiterjesztések is, amiket még annó a juno stage hangszerhez adtak ki. Ezek a kiterjesztések nagyban egyeznek az axialról a DS számára letölthető hangszínkiterjesztésekkel. Apropó: a Ds teljes hangszerlistája meg van pdf-ben, hasonlóan mondjuk a FA hangszerekhez? Mert akkor el tudnám készíteni a program számára a listát, és ígygyakorlatilag a pcn tudnék hangbankokat kiválasztani, s megszólaltatni a hangszeren. A termékismertetők között kerestem, de nem találtam meg. Tegnap volt alkalmam az axialról letöltött soundlisteket ezekkel a szekvencer oldalán lévő soundlistekkel összehasonlítani, és gyakorlatilag pl a nagy zenekari minták esetén ugyanaz. Úgy hogy nagy valószínűséggel a programból fogom tudni ezeket a mintákat vezérelni és kiválasztani.
Akadálymentesség szempontjából még a reaper is jó választás, de nekem egyelőre még bonyolult, és ha ebből a szekvencerből tudnám vezérelni a szintit, főleg a hangszínválasztást, akkor gyakorlatilag nem is lenne feltétlenül szükségem a reaperre.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Ds ezekkel a kiterjesztésekkel annyira felturbózható, hogy még vstikre sem biztos, hogy szükségem lesz. Zenekari minták tekintetében nagyon nagyon csodálatos és inspiráló.
Bocsi, hogy hosszú voltam, de tényleg fantasztikus ez a hangszer, s napról napra bizonyosabb vagyok abban, hogy ez az, amit kerestem.
És még egyszer köszönöm a segítséget.
Üdv:
Viktor
Kilépett
Üdv! Akkor már egyértelmű, hogy mi hol jelenik meg? Szuper, hogy minden jó!
Kilépett
Hála Istennek ma sikerült megszólaltatni az orchestral hangszínkollekciót.
Egyszerűen döbbenetes, ahogyan szól. A nagy zenekari minták némelyike akkorát szól, hogy az bombasztikus.
Természetesen ki fogom próbálni a többi kollekciót is, mert ha a nagy zenekari ilyen, akkor milyen lehet a többi?
Hihetetlen. A lágy vonósok, a bombasztikus rétegzett zenekari minták, a fafúvósok és vonós rétegek együtt, mind mind igazi kincs, főleg annak, aki szinfónikus zenét akar komponálni.
Kilépett
Nagyon köszönöm a választ.
Így már sokkal egyszerűbb lesz. Ha sikeresen betöltöttem a fájlt, akkor melyik kategóriagombra jelennek meg az új hangszínek?
Vagy az is lehet, hogy a wave sample vagy wave form gomb az? Mintha lenne ilyen gomb ahangszeren, de nem vagyok benne biztos. Most próbálom memorizálni a gombokat. Előbb utóbb sikerül. Üdv:
Viktor
Kilépett
Üdv!
Az EXP bin fájlt rá kell másolni egy üres pendrive-ra, majd csatlakoztatni a kikapcsolt hangszerhez. A Junod DS-n a Numeric gomb nyomva tartása mellett kell bekapcsolni a hangszert. A kijelzőn látható lesz a a bővítmény, ENTER lenyomásával lehet jóváhagyni a betöltést. Ha kiírta, hogy Complete, újra lehet indítani a hangszert. Ilyen egyszerű :LOL:
Kilépett
Köszönöm a választ!
Letöltöttem az egyik kollekciót, az orchestralt. Csak a hangszerneveket megnézve a soundlist-ben meglehetősen izgalmasak. Letudnád írni, hogy hogy kell ezt betölteni. Az oké, hogy pendrivera teszem, amit gondolom a hangszerrel előtte le is kell formáztatni.
Elég sekélyes
az angol tudásom, így a readme.txt fájlt megnézve nem jutottam közelebb a betöltés mikéntjéhez.
Ezért lenne nagy segítség, ha letudnád írni a lépéseket. Másik kérdésem:
Mire való a juno ds libraryan szoftver?
Üdv:
Viktor
Kilépett
Üdv, az ingyenes bővítmények (EXP) letöltés és kitömörítés után, pendrive használatával kerül a Juno DS Virtual Slot részébe és egészen addig ott marad amíg a felhasználó le nem cseréli egy másik kollekcióra, vagy le nem törli
A sampler wave memóriája független ettől a Virtual Slot részlegtől.
Kilépett
Sziasztok!
Csavargurunak nagyon köszönöm a választ, majd megnézzük az effekt menüt.
Nézegettem az axial weboldalt, ahonnan még több hangszín tölthető le a Juno Ds számára.
Ami különösen érdekel: az orchestral, a pianok. ogyan zajlik ez a betöltés a gyakorlatban? Gondolom fell kell telepítenem a juno DS windowsos driverét, és a juno ds libraryan szoftvert, mert ezek kellenek a letöltéshez és a betöltéshez.
Azt látom, hogy egy zip file-ban vannak a hangminták. De hogyan töltöm be a hangszerbe?
Továbbá: ha tegyük fel mind az ezer valahány EXP hangszínt betöltöm, vawe mintákat emellett még használhatok?
Ha betöltöm az EXP hangszíneket, akkor azok a hangszerben maradnak, vagy onnan szabadon eltávolíthatók?
A válaszokat előre is köszönöm. Egyre jobban kezdem megszeretni ahangszert, és napról napra biztosabb vagyok abban, hogy a lehető legjobb választás volt.
Kilépett
Üdv!
Az effektek beállítása/változtatása a következő úton érhető el:
Menu / Edit / Effect Edit
Kilépett