Roland fórum
Nem vagy belépve.
Kösz,megoldódott, a Reaper program kiváló erre a célra.
Kilépett
Sziasztok !
Sonar-al kapcsolatban lenne kérdésem:van rá mód,hogy az NRPN-utasításokat-
98/99 -ne ilyen matekozással kelljen megadni/azonosítani a list editorban ?
Esetleg valami egyszerű midi szerkesztő programot tudtok ajánlani,ahol ez normál módon megy és ne egy Cubase szintű programot kelljen emiatt indítgatni ?
Kösz !
Kilépett
Elindítottam többnyire Cakewalk és Roland témájú blogomat. Itt hamarosan oktatóvideókat is találhattok a Sonarról.
http://zene2496.blog.hu/
Kellemes olvasgatást!
Kilépett
Sziasztok!!!
Olyan kérdésem lenne,hogy a dalok elejéről hogy kell kivenni az üres részeket hogy hamarabb induljanak a dalok???(a controllerektől a kezdésig)Van 1-2 dal amelyik elég sokára szólal meg amíg eléri a midi eseményeket.......Konkrétan a Cakewalk 9-et használom.Köszi előre is,üdv!!
Kilépett
A Cakewalk nyári/őszi újdonságai...
Z3TA+ v2:
http://www.cakewalk.com/Products/Z3TA/
Music Creator v6:
http://www.cakewalk.com/Products/MusicCreator/
Kilépett
Érkezik minden idők 10 legjobb szoftver-szintetizátora között jegyzett Cakewalk Z3TA+ második verziója: http://www.youtube.com/watch?v=KLBPRPQxzlk
Kilépett
Tisztelettel üdvözöllek titeket.
Régóta figyelemmel kísérem a fórumot.
Remélem mint új belépő én is hasznos
információkat kaphatok töletek
tiszt.Bubu.
Kilépett
Szia Joe!!!
Köszi a választ!!!!Üdv!!
Kilépett
Ha kijelölsz egy részt és a delete-vel törlöd, akkor még nem fog előbb indulni a fájl lejátszása. Ehhez mondjuk jelöld ki a szükséges sávokat és jobb egérrel rákattintva, húzd előrébb a sávokat és engedd el a jobb egér gombot. Ezt nevezik "drag & drop"-nak. Ezzel a kijelölt sávok előrébb kerülnek és a lejátszás is előbb fog elindulni.
Kilépett
Sziasztok!!
Én a Cakewalk 9 pro audioval kapcsolatban szeretnék kérdezni.Az a gondom,hogy nem tudom hogy kell kitörölni a midik elejéről az üres részeket,hogy ne kelljen sokat várni 1-2- dalnál hogy elinduljon.Próbáltam a cut-tal meg a delete-vel is,de nem történik semmi....Tudna valaki segíteni ebben???Előre is köszi!!!Üdv!!
Kilépett
Sziasztok!
Hivatalosan is megjelent a SONAR X1 forradalmian megújult kezelőfelülettel és új kiegészítőkkel (4 új Elit Pack). Részletes infók:
http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/default.aspx
Kilépett
Szia!
Tudomásom szerint nem létezik DR-880 kit a Session drummer 3- hoz, de meg lehet vele csinálni. El kell készíteni a dob hangok mintáit wav. formátumban és egyszerűen a megfelelő dob padhoz hozzárendelni (egérrel ráhúzod a mintát a pad-ra) és elmenteni saját presetnek.
Kilépett
sziasztok!
sonar8,5 producer-t használok dr 880-an midi-vel összekötve. A sonar midin vezérli a dr 880-at, tehát a dr 880 csak mint egy hanggenerátor működik.
Innen jön a kérdés: létezik olyan sonar synth, ami a dr 880 kit készleteit tudja? Tehát a sonar nem midi-n keresztül, hanem saját synth-en játszaná le a dob sávot.
Vagy létezik a session drummer 3 alá dr880 kit készlet?
Ennek azért lenne jelentősége, hogy a dr880-on írt programok ugyanúgy szóljanak.
köszi!
Kilépett
Szia Matrix64,
Igazad van én írtam el GM2, G1, G8, GM, GS, V7 ilyen formátumokba vannak elkészitve a midik.
Hu hogy honnan tőltöttem le azt nem tudom.
Letőltöm a PSRUTI-t, és megpróbálom.
Köszönöm a segítséged......
Üdv.
Zoli
Kilépett
Egyszerűbb lenne a helyzet ha megadnád honnan töltötted le az ins fájlt.
GM2-t ismerek,GS2-ről még nem halottam..
Egyébként a PSRUTI nevű programot szokták használni a midi XG-konvertálására:
*http://www.jososoft.dk/yamaha/more_software.htm*
Üdv.
Kilépett
Szia Matrix64,
Hát ha hiszed, ha nem a GS Compatible hangszíneket hívja be.
Az ins fájl az stimmel a Yamaháéval, mert ott választom ki a hangszínt amit szeretnék, de mostanában nem azt adja be. Nem értem! Nem történt semmi olyan változás a gépemen, ami indokolhatná ezt a jelenséget. Már mindent megnéztem komolyan.
Az nem lehet baj, hogy a Greg midis mappában többféle formában van elkészítve a midi (GM-GS2-V1...), és hogy lehet az a baj, hogy én a Yamahára a GS2-t használom? Mert hát mindenkire gondolnak csak a Yamahásokra nem mert nincs XG verzió. Erről mit gondoltok?
Pedig tényleg jól működött a Sonar régóta használom, de ilyen gondom nem volt még soha. Biztos van közöttetek olyan valaki, aki jártas ebben.
Várom az észrevételeiteket....
Előre is köszönöm.....
Üdv. Zoli
Kilépett
Üdv! GS egy yamaha ins fájlban ?? Az XG-t még érteném
Kilépett
Szia!
Nézd meg, hogy az ins fájlban mi van benne és, hogy a Yamaha használati Útmutatójában lévő hangszín listában lévő adatokkal ez egyezik-e. Lehet, hogy itt van eltérés...
Üdv
Joe
Kilépett
Sziasztok,
Mit gondoltok, hogy az a jelenség mitől lehet, hogy a Sonar 8-al dolgozom, és egy Yamaha S700 aminek a hangszíneivel készitem a midijeimet, de a Sonar minden esetben a GS Compatible hangmintákat adja be. Az ins fájl ami az S700 hoz tartozik az is fenn van és az van kijelőlve. Mikor választok a listából egy hangszint nem a Yamaha hangszíneket választja, hanem a GS Compatible hangszineket, ami szintén a Yamahából van, de pl a MegaVoice hangszíneket mindig mellérakja. Ez mitől lehet? Minden olyan üzenetet töröltem ami ezt kreálhatja, de semmi, meg ha új sávot nyitok és oda állítom be ott is ezt csinálja.
Örömmel venném a segítégeteket, mert így baromi nehét beállítani.
Üdv.
Zoli
Kilépett
Hali!
A SONAR-ban a Process/Midi FX/Cakewalk Fx/ Velocity menüpontban lehet ezeket állítani.
Üdv,
Joe
Kilépett
Hello Matrix64,
Megpróbálom leírni mire is gondolok pontosan.
Van egy adott midi, amit elkezdek editálni a Sonar-al, és a Yamaha S700 ins fájlokat használva, egy Yamaha S700-al. Itt elkészülnek a hangszínek, a reverb-chorus erösségek belítva, a dob sáv megnyitása, majd a dob részek (pergő, lábgép, cinek) hangerejének beállítása, és változtatása. Mikor ez kész át küldöm a Yamahába, és ott még ha kell sminkelek rajta.
De a próbléma most következik.
- úgy szeretném a donsávot ugymondd rendbetenni, hogy a velocity arányok maradjanak, csak éppen a láb gép, vagy pergő egészét velocity arányokat megtartva, halkítsam, vagy adott esetben erősítsem. A hangszerbe ezt sajna nagyon macra lenne legyártani, kb 2 hét, de akkor sem lenne jó.
Én használok a Logicot is, ill a Cubase 5 a barátomnál van, és ott probálgattuk.
Remélem most már érthető voltam, lehet hogy rosszul írtam le a problémámat. Ha esetleg valaki tud erre megoldást, bármi érdekel.
Elöre is köszönöm a segítségeteket.
Üdv.
hegedüs Zoltán
Kilépett
Üdv !
Nem egészen értem mire gondolsz,mert szerintem a Cubase drum editorában ugyanazokat a dolgokat lehet megoldani,mint a Sonarban.Százalékos állítás mindkettőben van ,de az a velocityre vonatkozik nem a hangerőre.
De közelítsük meg a hangszer felöl,korgoknál,roland E song makeup-jában is van drum instrument edit,ahol az adott !! set-en belül tudod állítgatni a hangerőket,reverb-et stb.Ha így elmented a songot, NRPN üzenetek fog gyártani a leírt séma szerint(a Cubase-ben ez 3 üzenet).Tehát a probléma megoldása nem Sonar/Cubase függő.Lehet hogy jobban jársz,ha ezt már a hangszer sequencerében állítod be.Persze ha lehet,mert például a GW8-ban nem hogy szerkesztés nincs,de még az NRPN üzeneteket sem ismeri...what a shame
Üdv
Kilépett
Sziasztok,
Köszönöm a segítséget, de sajna azt irja az XG Drum, hogy nem kompatibilis a Sonar 8-al. Ezzel volt problémám nem a használattal, de köszi a segítséget.
Egyébként azt nem igazán értem, hog pl a Cubase 5-nél úgy müködik ez a dolog, hogy a velocity arányok megmaradnak, itt pl a ghost pergős, vagy más hasonló megoldásra gondolok mint arány, és csak annyit editálok, hogy hány %-al legyen hangosabb vagy halkabb. De az arányok megmaradnak. Ilyen nincs a Sonarban? Mert akkor megleptek vele.
Üdv.
Zoli
Kilépett
Szia !
Ok,akkor mondok egy másik megoldást,bár azt hittem aki ilyen komoly programmal szerkeszt midit ismeri a studioware használatát
Egy számológép kell hozzá az elején,később már menni fog
A következő értékekkel kell dolgozni:
CC99 =26 ez álltja a drum hangerőt
CC98 =0..127 ki kell keresned a pergő note számát a dob setből amit állítani akarsz
CC6 = ezt az értéket adod meg,0..127,64 a közép,ehhez képest növeled ill csökk.
Insert NRPN event a dob sávra,két értéket kell megadni :
Az első : (CC99x128)+CC98= 3328+CC98 ezt csak először kell számolni,ha a pergő helye nem változik
A második: CC6x128...ha 64x128=8192 értéket írsz be akkor változatlan marad,
ha növeled,illetve csökkented változik a hangerő.
Csak elsőre tűnik bonyolultnak,egyébként pofon egyszerű ,persze ehhez az is kell hogy a hangszered ismerje az említett 26-os drum volume-t.
Üdv.
Kilépett
Sziasztok,
Köszönöm a gyors segítséget, de lövésem nincs hogyan kell használni, ill telepíteni ezt a programot.
Ha ebben tudnátok még nekem segíteni.
Üdv.
Hegedüs Zoltán
Kilépett