Roland fórum
Nem vagy belépve.
Ez igen
Kilépett
Sziasztok!
Az én véleményem szerint egyik vas sem tudja azt, hogy nem hallgat el a hang ha patch-et váltasz próbálkozzatok MIDI csatorna váltással és ne program change-vel.
Nem az UF8-cal van a gond és nem is a 2020-assal, ez a funkció azért ilyen, h ne akadjon be a hang, automatikusan note off üzenetet ad, ha MIDI chanel-t váltassz a probléma feltehetőleg megszűnik. Egy szoftvert tudok, ami patchváltásnál is tudja ezt az a Native Instruments Kontakt-nevű samplere!!!
Remélem tudtam segíteni
Üdv
Kilépett
Na látod Csavar, így már érthető :-)
Tudtam én, hogy nem vagy te olyan gonosz :-)
Üdv!
Kilépett
Semmi gríííííz.
No Problem
Utoljára szerkesztette ZsoltiD (2007-07-26 23:39:38)
Kilépett
Sziasztok!
ZsoltiD: bocs! többszörösen is
1. jó fej akartam lenni, de nyeltani zűrzavar let belőle-én nem tudom, nem Te! vágod?!?
2. ezer bocsi, de a hőség elvette a maradékomat is... így csak tegnap este figyeltem fel a privát üzenetekre és -ahogy olvasom - már tárgytalan. Örülök, hogy megoldódott...
Igyexem összekapni magam és jobban figyelek majd.
Bocsi srácok!!!!
...::: hajrá :::...
Kilépett
KorodiCsaba írta:
Üdv ZsoltiD!
Nem igazán értem, mi volt a midi problémád, ez nem hangzott el, csak annyi, hogy van egy midi problémád, ami csak a Windows újrarakásával ilyen :-)
De mi milyen?
Az első kérdésed az volt, hogy lehet-e úgy hangszínt váltani, hogy az előző ne szakadjon meg.
Lehet, hogy nem voltam elég egyértelmű, ezért pontosítok: a masterbillentyűn kell váltani a midicsatornát (nem a modulon), hogy a modul melyik csatornáját hajtsa meg.
Elviekben szekvenszerezés közben a modul mind a 16 csatornájára billentyűparancsok, pedál parancsok és kontroller parancsok garmadája érkezik. Ha a masterbillentyűn váltod a vezérelt midi csatornát, akkor valójában ugyanezt teszed, csak töredékét.
Ha pl. az 1-es midicsatornán játszottál a vonóssal és lenyomtad a pedált, akkor a lenyomási parancsot megkapta, de a felengedésit nem ha közben a masterbillen midi csatornát váltottál. A többit ezen az elvi síkon ki lehet okoskodni, meg ki kell tapasztalni, mert pl. ha az 1-es midicsatin játszottál lenyomott pedállal és közben átváltottál a 2-es midi csatira, elképzelhető, hogy a pedált fel is engedheted és használhatod a 2-es midi csatin, addig az 1-es csatin benyomva marad, mert pedálfeloldási parancs híján "beragad" a hang stb. stb.
Próba Madam :-)
Csáó!
Ja bocsi, csak azt Csavarnak még asszem privát üzenetben írtam:D és nem vettem észre hogy ide elfelejtettem:D.
Kösz mindent, már kezdenek a felhők eltávozni, lassan világos lesz előttem minden (legalább is remélem ).
Zsolti
Kilépett
Üdv ZsoltiD!
Nem igazán értem, mi volt a midi problémád, ez nem hangzott el, csak annyi, hogy van egy midi problémád, ami csak a Windows újrarakásával ilyen :-)
De mi milyen?
Az első kérdésed az volt, hogy lehet-e úgy hangszínt váltani, hogy az előző ne szakadjon meg.
Lehet, hogy nem voltam elég egyértelmű, ezért pontosítok: a masterbillentyűn kell váltani a midicsatornát (nem a modulon), hogy a modul melyik csatornáját hajtsa meg.
Elviekben szekvenszerezés közben a modul mind a 16 csatornájára billentyűparancsok, pedál parancsok és kontroller parancsok garmadája érkezik. Ha a masterbillentyűn váltod a vezérelt midi csatornát, akkor valójában ugyanezt teszed, csak töredékét.
Ha pl. az 1-es midicsatornán játszottál a vonóssal és lenyomtad a pedált, akkor a lenyomási parancsot megkapta, de a felengedésit nem ha közben a masterbillen midi csatornát váltottál. A többit ezen az elvi síkon ki lehet okoskodni, meg ki kell tapasztalni, mert pl. ha az 1-es midicsatin játszottál lenyomott pedállal és közben átváltottál a 2-es midi csatira, elképzelhető, hogy a pedált fel is engedheted és használhatod a 2-es midi csatin, addig az 1-es csatin benyomva marad, mert pedálfeloldási parancs híján "beragad" a hang stb. stb.
Próba Madam :-)
Csáó!
Kilépett
Csavar írta:
Vegyél egy másikat!
Egyéb orvosság: nincs
Na jó, amúgy ez eléggé egyértelmű MIDI problem, de...nem is tudod "mijazza" CME-UF8...hm.
Ezt a hozzászólásodat meg nem értem Csavar, mivel a sajátom az UF8, gondolhatod hogy egy ujjnyit jobban kitapasztaltam már mint Te.....
Üdv.:
Zsolti
ui.:
Sikerült megoldani a midi problémát.... o jeeee:D
Utoljára szerkesztette ZsoltiD (2007-07-25 00:46:37)
Kilépett
Köszönöm a válaszokat!
Mostmár nagyjából értem a témát.
Viszont amíg nemtom megnyitni a vezérlőporgival a gépemen addig nem tudok hozzányúlni.
Csaba, a midiproblémára nem tudsz valami orvosságot, azon kívül amit Csavar barátunk mondott. mivel csak a windows újrarakása után ilyen, gondolom nem a modul hibája....
Zsolti
Kilépett
"de...nem is tudod "mijazza" CME-UF8...hm."
Miért modasz ilyeneket Csavar, nem vagy te ilyen gonosz :-)
Miért ne tudhatná, "mijaza" CME-UF8.
Szerintem nagyon jó cucc, szívesen váltanék reája a 10 éves Fatar kalapácsosomról :-)
Kilépett
Üdv ZsoliD!
Nem egészen ilyen hangszerem van, hanem Roland RS-5, de talán a struktúra hasonló.
Sajnos a hangszínváltás közbeni ugrás elkerülhetetlen, azonban én másképp csinálom:
Úgy hozok létre egy performanszot, hogy a 16 PART tartalmazza az adott nótában használatos hangszíneket, ugyanis ha nem váltok performanszot (hangszínt), csak PART-ot, akkor az előző PART-on használt sustain pedál lenyomva marad az előző hangszínen amíg fel nem engedem, míg az éppen játszott PART-ra még nem érvényesül, hiszen nem kapta meg a lenyomási parancsot, tehát ha az 1-es PART on lenyomok egy masszív vonóst, és átlépek a 2-es PART-ra, ott lazán nyomhatok zongiszólót, nem mosódik össze, a másikon meg kiszól a vonós amíg fel nem engedem a pedált.
Remélem érthető vagyok :-)
Ha vezérlő keyboarddal használod, akkor nem a hangszínt kell megváltoztatni, hanem a vezérelt midicsatornát és ha a performanszodat úgy raktad össze, hogy a midi csatornákra leprogramoztad a dalban használatos hangszíneket, akkor a midi csatornák váltogatásával lépkedhetsz köztük ugrás nélkül, hiszen ekkor úgy használod, mintha te lennél a szekvenszer és nyomod az infót a midi csatiknak.
És gondolom az XV2020-on is le lehet programozni, hogy melyik PART melyik midicsatin fogadjon, tehát több part is fogadhat akár egy midi csatornáról, így pl. az 1, 2, 3, 4. PART-ok lehetnek az egyes midi csatihoz rendelve ezzel egész komplex hangzásokat is létre lehet hozni. Tehát a 16 PART és 16 midi csatorna teljesen tetszés szerinti kombinációit összedobhatod és ez még mindig egy hangszínen (performanszon) belül.
Az effektutazást meg jól ki kell gondolni és gazdálkodni.
Remélem érthető voltam és tudtam segíteni.
Üdv!
Kilépett
Vegyél egy másikat!
Egyéb orvosság: nincs
Na jó, amúgy ez eléggé egyértelmű MIDI problem, de...nem is tudod "mijazza" CME-UF8...hm.
Kilépett
Sziasztok!
Csak, hogy a Roland XV2020-as téma megint aktív legyen, én is előállok egy kérdéssel ezzel kapcsolatban:D.
Szóval a kérdésem az, hogy most jelenleg van egy CME-UF8-as billem ehhez a modulhoz, és amikor hangszínt váltok akkor az előző mindig megszakad. Nem tudok olyat elérni rajta, hogy pl a hangszínváltás közben lenyomom a pedált, és váltás közben szóljon a hangszín....
Ez elégé zavaró lehet, ha szinpadon játszik az ember egy zenekarban és egy vonósszekció után ami visszhangzik és minden hirtelen megszakad.
Tudtok erre valami orvosságot, azon kívül, hogy vegyek másikat?? /Valami beállításra gondolok.../
Előre is köszi!
Üdv.:
Zsolti
Kilépett
Ja és Csavar köszi a drukkot !
Kilépett
Ajjajj.. elvitték a 70 rugósat asszem.. (Vagy Csaba te hol láttad? )
100ért meg azért eléggé durva..
Kilépett
Hajrá!
Kilépett
26-án megvannak az érettségiim és utána ráállok a témára, keresek vmi forgalmazót a környékben vagy megpróbálom vkinél személyesen.
Kilépett
Tsáó!
Jaja, sok sikert a próbához.
Én az XV2020 orgonáiról azt tudom mondani, hogy ahogy fentebb is beszéltünk, sokkal jobb hangszer, mint az RS5-ösöm és én mégis elégedett vagyok az enyimmel. Elég sok orgona minta van benne és az XV2020-ban jobban is lehet szerkeszteni.
Nem tudod kipróbálni egyiket sem, amit hirdetnek? A héten láttam mégegyet a vezető hírdetési oldalon és már csak 70e Ft :-)
Kilépett
Hali!
Kicsit kérdezősködtem (kipróbálni még mindig nem sikerült sehol) és azt mondták,h. elektromos zongorákban és zongorákban nagyon jó, viszont orgonákban eléggé gyatra. Illetve nemis..inkább van 5-6 hangszín és ha azok nem jók, akkor jöhet az SRX, ami meg sajna nagyon drága..
De ez csak próbálgatás után fog kiderülni igazán. Most lehet sikerül kipróbálnom egy jól beállított emut, úh végülis az lesz a döntő, mert ha a jól beállított is annyira gyatra, mint az enyém, akkor nem kérdéses mi lesz a következő hangszer..
Kilépett
Hát Csavar!
Sajna el kell mondjam, hogy újra beletetted a bogarat a fülembe. Tavaly szeptemberben megőrültem volna egy JunoG-ért, pár hónapig nézegettem a leírásokat, meg demo videókat, meg az árakat, aztán szépen lassan ennyhült a "fájdalom" :-). Most hogy eszembe juttattad, újra néztem a videókat, úgyhogy ha még az idén a pénztárcám bánja, akkor Te leszel az oka az egésznek :-)
Kilépett
Amúgy az RS5-el elégedett vagyok a színpadon és a billentését is szeretem.
A billentyűzetekkel kapcsolatban egyetértek. A zongorabillentyűmőn rendszeresen betöröm még a csutira vágott körmömet is, de azért szeretem :-))
A leg élvezetesebb játékot azért mégis az RS5 saját klaviatúrája adja, csak azon meg nem férek ki :-)
Kilépett
Halli Csavar!
Nem voltál drasztikus! A Juno G nekem nagy titkos álmom, a pénztárcámnak meg egy teljesíthetetlen küldetés :-) Az állam pedig már leesett a Hangfoglaláson, mikor a Millenium-ban játszottam rajta. Na megt a video demók a neten :-) stb... (kicsit nyálas lett az asztal, mikor néztem).
Kilépett
Üdv! Drasztikus leszek Ha van egy RS-5-öd felejts el az RS-50-net!Kérlek...Ez olyan, mint ha egy autót csak azért cserélnél le, mert 3 helyett 5 ajtósra van szükséged. Ne már Ha mindenképp váltani akarsz pattanj rá a Juno G témakörre és hagyd leesni az állad! Én 13 évnyi "Rolandozás" után bátran kijelentem, hogy az utóbi évek legjobb ár/érték arányú szintijét dobta piacra a cég!Ez most nagyon komolyan gondolom.
A billentyűzetekről: ha valaki zongorista játszon kalapács-mechanikás billentyűn, mert kelleni fog a dimamikához.
orgonista használjon velocity-mentes szinti-billentyűt...öhöm. Ennyi. Stúdiózni, meg igényszerint....én a könnyebben billenthető súlyozottakat szeretem (nem fáradok el).
Na szvsz röviden...
Kilépett
Üdv Csavar! Még mindig örülök, hogy benfentessel cseveghetünk :-)
Köszönöm a kimerítő választ. Ezek azok a dolgok, amit a kipróbálás során nem igazán tud meg az ember :-), legfeljebb a hangját hallani :-) Igaz én csak a hangja miatt választottam és be is válik a színpadon, de az is igaz, hogy amikor feltérképeztem az editálhatóságot, komoly érvágás ért az X5D után (abban két wave lehetett egyszerre és írtó sok editálható paraméterrel). Szóval ez a tone alapú szinti nem sok mindent tesz lehetővé az otthoni zeneszerzésben, mert vagy talál benne az ember olyan hangszínt, ami kell, vagy nem.
El kell dönteni az ember mire használja a hangszert. Én két területen ügyködök: country zene zongorával és orgonával élőben, a másik pedig az otthoni zenélgetés, az pedig inkább az elektronikus muzsika. Sajna az anyagiak nem engedik, hogy mindkét területre a megfelelő hangszert válasszam, vagy egy olyan komolyat amely mindkét szempontból megállja a helyét.
Szóval részemről marad a konklúzió: az XV2020 mindenképpen teljesítené a színpadi elvárásaimat és az otthoni zenélésben is sokkal jobban tudnám hasznosítani, mint az RS5-öt. Azonban a színpadon az XV2020 nem tud olyat mutatni, amit az RS5 ne tudna, ugyanakkor az RS-5 rengeteg tekerőpotija, ezek közül 4 saját szánk íze szerint definiálható nagyban megkönnyíti a helyszínhez és hangosításhoz való gyors alkalmazkodást, mert mint azt korábban más fórumon beszélgettünk Dcenterrel, minden hangosításon máshogy szól az ember jól megszokott hangzása.
Volna itt egy kérdésem megint. Az RS50 még mindig azt a strukrúrát használja, mint az RS5? Vagy esetleg annak már van némi köze az XV2020-hoz. Értem ez alatt a több wave-t egyidejűleg, vagy a mélyebb szerkeszthetőséget.
Végeredményképpen annyit mondanék, ezt már Dcenternek, hogy ha teheted, vásárold meg az XV2020-at, nem fogod megbánni és a Fatar SL990-essel is jól fog működni, biztosan több örömet lelsz benne, mint a samplerbe való zongoraminta gyűjtögetésben és rengeteg próbálkozásban.
Azért zárójelben írom (én kipróbálnék egy RS50-est is, ugyanis annak a billentyűzete és annak dinamikája hihetetlen jól van hangolva a hangszer hangmoduljához. Lehelletfinoman lehet rajta játszani, amit az SL990-el sosem fogsz midizéssel elérni, csak megközelíteni. A másik, hogy az sem baj ám, ha van a zongora billentyű felett egy sima billentyű is az orgonának, így a performansz símán le lehet osztva a két klaviatúrára, nem kell hangszínt váltogatni, tekintve, hogy az SL990-el épp az a problémád, hogy nem alkalmas gyors váltásokra. No meg tapasztalat, hogy a zongora klaviatúrán nem igazán lehet jól orgonálni, az maradjon a zonginak, az orgonához ideális egy sima szinti billentyűzet.) És tényleg mindezt csak nagyon zárójelben, mert én effelé úgyis részrehajlok, mert én így használom és nekem bevált.
Mi erről a véleményed Csavar?
Kilépett