Roland fórum
Nem vagy belépve.
Akkor fontos inkább a nagyobb felbontás, ha valamilyen digitális utómunka történik. Ha pusztán arról lenne szó, hogy egy hangszert felvegyünk és aztán cd-re írjuk, akkor jobb lenne ha egyből 16 bit-en rögzítenénk. Ha már pl ráraknánk egy jófajta digitális reverb-et, vagy bármilyen dinaminkamódosító dolgot, akkor már célszerű lenne nagyobb felbontásban és nagyobb bitmélységben dolgozni, és a végén konvertálni. Arról nem is beszélve, hogy ha netán DVD-re kerül az anyag, akkor indokolt egészen 96kHz-ig (24bit) a mintavételezés.
sziasztok
elmélkedtem a zenésztársaimmal,hogy egy felvétel esetén miért van szügség 32bit ill. 40bit mélységre,ha a cd pl 16bit 44.1khz ,és a digitalizállok mégis minnél nagyobb bit-ekere törekednek.ha jól tudom a konverziók rontanak a minőségen,pláne ha egy hangszer 16 bites wavokat tartalmaz,majd 40 bit-re konvertáljuk,majd aztán ujra konvertáljuk 16 bitre és a cd esetében pedig ,mondjuk 192khz-ből lesz 44,1 khz.Persze gondolom ha master-elni viszem a zenei anyagot gondolom jó a minnél nagyobb bit és khz,de azért még is,miért van erre szügség.szeretném tudni,mert egy nagyobb "beruházást" tervezek és ebbe szerepel egy audio interface.
Már fejtegettük itt a stúdiózás témáját,de ez az AD/DA nem hagy nyugodni.
Válaszotok köszönöm.
Kilépett